Waarom is je ontlasting altijd bruin???

sorry is misschien geen frisse vraag.
je eten gaat er toch ook gekleurd in.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (7)

Door galkleurstoffen: zonder deze kleurstoffen zou ontlasting zelfs grijswit van kleur zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Chilly;

Bruin, maar dan wel in allerlei tinten. En bij spinazie of boerenkool toch echt wel groen. Of rood bij bietjes. Nog even en ik schijt echt zeven kleuren....
De kleur is gewoon een samenraapsel van de resten van al het verschillende voedsel wat je in de tussentijd hebt gegeten. En het is natuurlijk 'verbrand'; kijk maar eens wat er bij verbranding met vuur gebeurt; de resten verliezen ook hun kleur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn kleurenpalet gaat van geel tot zwart.
Geel na zuurkool en wiite wijn, nassi met spa.
Zwart na stoofvlees met een (beetje veel) rode wijn, bijv. een mooie Cote du Rhone.
En alle varianten daartussen.

Kleur het plaatje en maak het verhaaltje af!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na twee zakken Engelse drop is het viezig zwart. Maar dat is feitelijk ook een rare kleur bruin ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eigenlijk is het niet bruin, maar heeel donker geel, en idd door de gal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bruin is de kleur die je krijgt als je alle andere kleuren met elkaar mengt. Aangezien je ontlasting eerst verzameld wordt, komen de kleuren van je verschillende eten bij elkaar en geeft dat vaak bruin, maar ook wel eens rood (bietjes) of groen of donkergeel of zwart of grijs. In ieder geval altijd een wat donkerder kleur door het "mengen".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de kleur van je gal geeft de kleur van je 'grote boodschap'