Welke rem is milieuvriendelijk kwa fijnstof?

Ik bedoel dan eindelijk welke rem het minsten fijnstof uitstoot.
Bij de auto de trommelrem of schijfrem.
Bij de fiets de trommelrem of rollerbrakes of velgrem of schijfrem.

een jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (1)

Uit onderzoek blijkt dat dat trommelrem bij de auto wat dat betreft milieuvriendelijker is.
Bij de fiets de velgrem.
Bij de trommelrem kon worden aangetoond dat het overheersende deel van de slijtagemassa in de trommel blijft. Bij een schijfrem worden tijdens het remmen slijtagedeeltjes geproduceerd waarvan een aanzienlijk deel in de lucht terechtkomt.
SimonV
een jaar geleden