Kan ik ergens mijn oud dekbedovertek kwijt? Dat mensen er nog wat aan hebben.

Het dekbedovertrek heeft 1 of 2 kleine gaatjes, het is voor mij versleten, maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Hoe kom ik erachter of ik het eventueel nog ergens af kan geven? Het is van een lits-jumeaux, dus wel een aardige lap stof.

10 jaar geleden
in: Milieu
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Informeer bij de diaconie of vluchtelingenwerk in jouw woonplaats. Er kan vast wel iemand mee geholpen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kringloopwinkel?
Ritsuka
10 jaar geleden
vluchtelingenwerk is inderdaad een goed idee, ik ga eens googlen.
Denk niet dat kringloop wat is, die zijn aardig selectief de laatste tijd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de bak van het Leger des Heils, deze staan vaak bij een supermarkt
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zal het eens bij ze vragen, toevallig zitten ze bij mij in de buurt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien op Marktplaats?
Op marktplaats zijn ze in bijna alles wel geïnteresseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bewaren... Handig als je weer eens een muur moet schilderen.

Antwoorden (5)

Of misschien is het wat voor dierenasiels, die kunnen volgens mij wel dat soort zaken gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weg geef hoek op fb in uw eigen omgeving of leger des heils
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn meer mensen in geïnteresseerd dan je zou denken:
*Voedselbank [kent mensen die echt geen geld hebben om zelf te kopen]
*Kringloopwinkel [is soms inderdaad kieskeurig, krijgen wellicht teveel aangeboden]
*Leger des Heils [zijn erg blij met kleding, maar ook met lakens of dekbedhoezen]
*Asiel/dierenopvang [heeft altijd gebrek aan honden-/kattenmanden en dekens, ook dekbedhoes zal zeer welkom zijn]

Toegevoegd na 3 minuten:
Voedselbank, lokale uitdeelpunt niet het regiokantoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet het op gratisoptehalen.nl of gratisaftehalen.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast alle bovengenoemde antwoorden: in elk dorp of stad staan vaak wel van die containers speciaal voor textiel. Die staan vaak op een centraal punt in de buurt van supermarkten en bij glascontainers e.d. Daar kun je kleren, schoenen en dingen als lakens in doen. Dit textiel gaat vaak naar landen als Roemenie of naar Afrika.

Zorg wel dat het textiel wat je inlevert schoon en droog is en goed verpakt in een plastic zak. Een klein gaatje in zo'n dekbedovertrek maakt denk ik niet uit, daar kunnen ze nog genoeg mee. Je zou wel kunnen kijken of je de gaatjes nog kan repareren/stoppen.