Waarom verschillen deze cijfers over de hoeveelheid vleeskuikens?

In deze tabel is het aantal vleeskuikens te vinden in Nederland. (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=81302ned&D1=488-495,522-529&D2=0,5,10,12-13&VW=T) Dat komt niet overeen met de hoeveelheid die er geslacht wordt (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/default.aspx?DM=SLNL&PA=7123SLAC&D1=0&D2=13&D3=272%2c285%2c298&VW=T).
Kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat het ene getal het totaal aantal vleeskuikens is dat er in een jaar wordt geslacht en dat het andere getal het totaal aantal vleeskuikens is dat op een bepaald moment in leven was. In een jaar zal een stal met vleeskuikens meerdere keren geslacht worden en opnieuw gevuld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het totaal aantal vleeskuikens dat gehouden word kan(zal) afwijken van het aantal geslachte dieren omdat er ook levende dieren worden verhandelt en geslacht in het buitenland of juist geimporteerd vanuit het buitenland en geslacht in Nederland.