wie weet hoe erg het gesteld is met radioactieve vervuiling afkomstig uit Fukushima? Gaan wij hier in Nederland ook iets van merken? 8-1-2014

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Ik heb gelezen dat in Japan er plotseling 5 jaar straf staat op het publiceren van nieuws daarover. Beangstigend.

In Amerika gebeuren vreemde dingen op het moment, aanspoelende dieren e.d. Zie ook hier een overzichtje van opvallende zaken:
http://www.thedailysheeple.com/36-signs-the-media-is-lying-to-you-about-how-radiation-from-fukushima-is-affecting-the-west-coast_012014

Gaan we het in NL ook merken? Vast wel wat, maar dat ligt of en wat er fout gaat. Als vervuild water in zee stroomt, wordt het erg sterk verdund (geabsorbeerd). Voor de natuur in de omgeving niet zo fijn natuurlijk. Maar als het in de lucht terecht komt, kan het makkelijker globaal verspreiden. Maar niemand kan dit precies voorspellen natuurlijk.

De werkzaamheden aan de reactorstaven zouden in Maart dit jaar klaar zijn, maar ik heb een bericht gelezen dat dit 3 jaar is uitgesteld:
http://www.euronews.com/2013/11/15/japan-postpones-removal-of-fukushima-atomic-fuel-rods/
Als dit bericht klopt, kunnen we voorlopig nog even ademhalen... (als het geen cover-up-poging is)