Waar en hoe gooi ik arachideolie weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
5.8K
Poet
10 jaar geleden
= pindaolie

Antwoorden (4)

In de fles terug gieten, dop er goed op draaien. En de fles in een verzamelcontainer deponeren. Die is in veel supermarkten te vinden, of in een milieustraat.
Amadea
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Nééééé, deze kostbare olie kan worden hergebruikt.
Inleveren mogelijk bij een (chinees) restaurant.
Amadea
10 jaar geleden
Vraagsteller wil weten hoe je het weggooit. Dat doe je echt op deze manier.
In een afgesloten fles in de container voor overig afval of vuilniszak. Bij ons de grijze container.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Nééééé, deze kostbare olie kan worden hergebruikt.
Inleveren mogelijk bij een (chinees) restaurant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zal geen restaurant te vinden zijn, dat dat wil hebben. Ze weten niet wat jij hebt uitgevoerd met de olie en kunnen dat dan niet gebruiken voor het bereiden van voedsel. Ik zou niet meer gaan eten bij een restaurant dat de kliekjes van anderen overneemt. Bovendien is dat geen antwoord op de vraag.
Dit verschilt per gemeente.

Bij mij moet het naar de milieustraat of met de chemocar meegegeven. Ook kan het bij enkele supermarkten worden afgeleverd.

Via de bijgaande link kun je aan de hand van je adres kijken waar het bij jou naartoe moet. Kijk onder vet of huishoudelijk vet.

Toegevoegd na 23 minuten:
In een afgesloten potje of fles aanleveren
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Bij ons staat er "huishoudelijke olie en frituurvet kunt u inleveren bij de milieustraat". Nu weet ik natuurlijk niet waarvoor de pindaolie allemaal wordt gebruikt maar het zal toch vooral gaan om huishoudelijke activiteiten zijn (waaronder volgens mij koken ook gerekend dient te worden). Vandaar dus
Frituurvet of olie kun je bij een heleboel inzamelpunten in Nederland inleveren. Veel verenigingen hebben een verzamelpunt en verdienen daar nog een leuk centje mee voor de clubkas. Je kunt de olie (terug) in de fles gieten, goed afsluiten en met fles en al in de verzamelcontainer doen.
Inleverpunten vind je hier, het kaartje is niet compleet:

http://www.frituurvetrecyclehet.nl/inleveren/nederland