Hoevaak wordt een pen daadwerkelijk leeg geschreven?

Dus in percentages %?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
3.6K

Het beste antwoord

Pennen zijn vandaag de dag een wegwerpartikel. Er zijn veel pennen in de omloop, mede door het feit dat ze vaak als relatiegeschenk worden gegeven. Deze pennen zijn matig tot slecht van kwaliteit en gaan vaak kapot voor ze leeg zijn.
De gemiddelde Nederlander schijnt zelfs 34 pennen in huis te hebben. Zowel mijn man als ik krijgen heel veel pennen. Wij zitten hier ruim boven. Wij zijn grootverbruiker van reclamepennen en hebben elk een pen waar we aan gehecht zijn en die we de moeite van het leegschrijven en daarna zelfs het opnieuw vullen waard vinden.
Een officieel cijfer van pennen die daadwerkelijk leeggeschreven worden, kan ik niet vinden, maar ik vrees dat dit bedroevend laag is. Lager dan 10%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik schrijf altijd met pen, maar het duurt maanden eer ik het inktbuisje moet veranderen daar communicatie met telefoon, e-mail, fax, computer, veel hoger ligt.
14 jaar geleden
Hm.. Bij mij in huis een op de 10 pennen. Bij de rest gaat het inktbuisje ingedroogt uit de vuilnis, en krijgt hij een nieuwe vulling.

Mijn vulpen schrijf ik wel regelmatig leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn pennen-bakje zitten nu ongeveer 10 pennen, die ik altijd gebruik tot ze echt helemaal leeg zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allen kwaliteitspennen die eigenlijk als een soort sieraad (zelf of als kado) gekocht worden. Reclamepennen overleven de vulling, uitzonderingen daar gelaten.
Het aanbod van reclame en weggooipennen is zo groot dat je m.i. de kans niet krijgt om ze leeg te schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet echt veel.
ik koop regelmatig weer wat nieuwe pennen maar ze zijn eerder kwijt dan leeg. ( gewone balpennen dan )
14 jaar geleden
Zo uit mijn losse duim zou ik 15% zeggen.
Excact zou ik het niet weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij 100%.

Maar aan de antwoorden te zien ben ik in de minderheid.

Gaat het om de hele wereld of alleen Nederland, of alleen Europa? Waar ben je precies naar op zoek?