Zou je lid willen worden van de Greenpeace nieuwsbrief?

( http://www.greenpeace.nl/news/ezine )
Zo nee: waarom niet?

(plaatje: http://vanmol.blog.com)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Het beste antwoord

Ik steun Greenpeace van harte. Heb een banner (met link) van hun op mijn website geplaatst, maar nieuwsbrieven begin in niet aan, want elk bedrijf of elke instantie heeft tegenwoordig een 'nieuwsbrief'.
Als je daar aan begint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk iemand die Greenpeace gelooft :).
Veel anderen zijn gewoon een beetje paranoïde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand als jij heeft die nieuwsbrief eigenlijk ook juist minder nodig - want je hoeft niet overtuigd te worden van al 't (milieu)leed.

Andere antwoorden (9)

Nee.
Greenpeace is niet meer wat het geweest is. het is een multinational geworden.
Het is niet voor niets

Patrick Moore is een van de oprichters van Greenpeace. Maar hij heeft de club
verlaten en is nu een fel tegenstander van al die lieden die overal tegen zijn
en de mensheid als een gevaar beschouwen. 'Ze zijn voor het milieu maar tégen mensen'. Een schokkend kijkje achter de schermen bij een club die jaarlijks
miljoenen aan donaties binnenhaalt van onwetenden.
Hij is al sinds 1991 weg bij Greenpeace

Dit zegt mij genoeg, maar als jij er in wil blijven geloven prima hoor.

Dit wist ik al maar kon niet gauw iets vinden op internet. Wel verwijzingen naar artikelen over het verlaten van die club maar Greenpeace heeft blijkbaar zoveel invloed (en geld) dat het merendeel van die artikelen verwijderd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Ik ben veel te blij met mijn aandelen Shell...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je bang voor (je geweten) wat Greenpeace zegt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Maar krijg deze vraag regelmatig. Ook als ze weer hier in de stad druk bezig zijn met donateurs te werven. Dus dit is gewoon mijn standaard antwoord... En daarbij heb ik helemaal niets met Greenpeace. En dat zal ook niet veranderen aangezien ze er relatief vaak volledig naast hebben gezeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diddo +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je voorbeelden van wanneer ze er naast zaten? (Ikzelf ken twee voorbeelden.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld dat televisiespotje dat ze in de jaren '80 en '90 hebben uitgezonden van die oma die haar kleinkind een ruimtepak aantrok, zodat hij buiten kon voetballen... En daar stond dan het jaartal 2001 bij vermeld... Of het hele verhaal rondom het gat in de ozonlaag, waarvan de NASA inmiddels heeft bevestigd dat het krimpt en groeit. En dat het er naar alle waarschijnlijkheid altijd al heeft gezeten... Of zal ik Diederik Samson nog even citeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1e zin: dat kan je niet menen. Alsof ze dat letterlijk dachten en bedoelden. Ozongat: waarom denk je dat die drijfgassen in spuitbussen en CFK's in koelkasten verboden zijn geworden? Vanwege dat gat!!
Het is juist de bedoeling dat dat groeit. Daarom zijn die gassen verboden.
Nee.

Greenpeace is best een aardige organisatie, maar ze belichten mij te vaak maar één kant van het geheel.

In het soort zaken waar Greenpeace zich op richt, is de waarheid meestal heel complex. Als je dan consequent maar één kant van de waarheid belicht, kan niemand zeggen dat je liegt - maar da's iets heel anders dan de waarheid spreken.

Greenpeace is een echte multinational geworden, met fondsenwerving, een PR-afdeling en noem maar op. Het gaat er vaak om zoveel mogelijk leden te werven. Dat is belangrijker geworden dan het geven van een compleet beeld. Daarmee is het vuur van de begintijd verdwenen.

Greenpeace heeft heel nuttige dingen gedaan. Ze hebben veel bereikt. Maar bij de huidige vorm voel ik me er niet meer thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer...
Is er een (milieu)organisatie die je beter bevalt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb nog niet echt gekeken. Ik zoek een organisatie die beide kanten belicht, en pas dan tot een keuze komt. Voorbeeld: Kinderarbeid. Prima om dat tegen te gaan. Maar niet door je terug te trekken uit zo'n land, dan gaan de jongetjes de misdaad in en de meisjes de prostitutie in. Er is een *reden* dat die kinders in die fabrieken werken, houd daar dus rekening mee. Voorbeeld: Kernenergie. Kun je tegen zijn, da's prima. Maar ik ben nog geen enkele organisatie tegengekomen die een *eerlijke* vergelijking maakt tussen diverse energievormen. Dus kan ik mijn keuze nog steeds niet bepalen. Zo kan ik doorgaan. Dat zal ik je besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vergelijking zul je zelf moeten maken - simpelweg omdat iedereen subjectief is.
Dus dan 'kies' je die instellingen die 't beste bij je eigen mening passen.
ik niet ik vind ze veel te veel grienen en piesen (zeiken).
Alles heeft zijn grenzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Alles heeft zijn grenzen.'
Ja... Zoals de vernietiging van 't (leef)milieu...
nee, ik hoef niet nog meer spam te ontvangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf opgeeft, is 't natuurlijk geen spam ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel, de eerste of 2de mail/brief wil ik nog wel lezen. daarna zou ik het irritant gaan vinden en wordt het geadresseerde spam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, 't is vantevoren (vóórdat je je aanmeldt) al bekend dat je eens in de 2 weken een mailtje van ze zult krijgen. Technisch gezien is 't dan geen spam.
Nee. De organisatie Greenpeace staat mij ontzettend tegen. Zij schuwen geen geweld om hun zin door te drijven. Ik heb het idee dat in hun ogen mensenlevens minder waard zijn dan de levens van dieren. Hun methoden staan mij dan ook absoluut niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, er komen veel te weinig mensen/groeperingen op voor de dieren. Greenpeace is er tenminste één van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien, maar hun methoden staan mij zwaar tegen. NOOIT zal ik die groep steunen.
Wel ben ik inmiddels al vele jaren donateur van het WNF. Die doen ook aan de bescherming van dieren, maar niet met geweld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb slechts één keer geweld zien plegen - en dat waren gewoon een paar idioten.
In zo'n grote organisatie is 't echt niet vreemd dat er een paar keer wat idioten tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm
Je ziet wat je wil zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je op doelt.
Ik zie niet wat ik wil zien, maar ik zie wat ik zie.
Nee. Het ging nog nooit zo goed met het milieu als nu.
Volkomen overbodige organisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Het ging nog nooit zo goed met het milieu als nu.'
Geloof je 't zelf? Dan bent u helaas niet meer te redden...
Als zij in zo'n gebouw vertoeven, dan hoef ik ook geen lid te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je me dat 20 jaar geleden had gevraagd, zou ik meteen JA hebben gezegd... toen steunde ik Greenpeace van harte in al wat ik kon...
maar tegenwoordig staat het de energie die Greenpeace laat zien me tegen... misschien ligt dat aan mij... en misschien ligt het aan Greenpeace...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien 'moegestreden' - murw gepraat?