Waar kan je je kapotte kleding naartoe doen?

Ooit sprak ik iemand van een kringloopwinkel of iets dergelijks die zei dat ze kapotte kleding ook konden gebruiken, omdat ze het doorverkochten om dijken mee te vullen oid en zij een paar cent per kilo kregen. Is dat gebruikelijk? Willen andere kringloopwinkels ook de kapotte kleding? Zonee, wie wel?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik zoek vooral betrouwbare info (met bron), niet zozeer eigen gespeculeer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.5K

Antwoorden (5)

Kapotte kleding kun je het beste gewoon weg gooien. Ik kan me niet voorstellen dat een leger des heils of iets dergelijks daar blij mee is.

Wij gebruiken kapotte kleding regelmatig als poetskatoen voor fietsen en schoenen en dergelijke, werkt ook prima.

Of breng het naar een dierenasiel om nestjes van te maken als ze een drachtige kat hebben ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kapotte kleding kan gewoon naar het Leger des Heils of andere instellingen, schrijf op de zak vodden en ze worden gebruik oa om te vermalen tot poetskatoen. Ook heb ik het adres van een ambachtelijke papiermaker gevonden die het kan gebruiken, zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kan de kringloopwinkel daar ook niks mee doen,bruikbare kleding wordt uitgesorteert,en verkocht,de restkleding wat nog enigzins gedragen kan worden gaat naar afrika,en andere arme landen,de echte lompen gaan naar de verbrandingsoven,waar ze tegen bedrijfsafvalkosten verbrand worden,deze kosten bedragen ruim 100 euro per ton.
dus kapot spul kun je beter gewoon zelf weggooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vul er kussens mee inplaats van dat ik het weggooi. En ik gebruik kapotte kleding ook om ermee te poetsen en te dweilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je kleding kan je naar kleding inzamelpunten brengen die elk dorp wel heeft. Soms heb je naast de flessen bakken ook inzamel bakken.
De regel is dat het uitgezocht wordt en dan naar vooraf vastgestelde doelen wordt gestuurd (zowel binnen- als buitenland). De kleding die niet is te gebruiken kan worden gebruikt voor de recycling of inderdaad als afvalproduct worden hergebruikt. Isolatiemateriaal zou een voorbeeld kunnen zijn.