Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je papier met enkele plakbandjes in de papierbak gooien?

Ik heb erg veel papier dat ik weg wil gooien, maar ga het echt niet allemaal uitzoeken op de paar plakbandjes die erop zitten. Zal ik het in de grijze bak, of gewoon in de papierbak werpen? Alvast dank voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Papier dat gerecycled wordt zal eerst tot pulp vermalen en met water vermengd worden.
Daarna worden alle ongerechtigheden als stukjes plastic en nietjes er uitgezeefd.
Het zal dus geen probleem zijn als het maar om kleine hoeveelheden gaat.
Is het meer plakband dan papier dan zou ik het in de grijze bak gooien, de vuilverbranding kan zowel papier als plastic plakband prima geheel verbranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet of het per afvalverwerker kan verschillen, maar hier in Utrecht staat op de uitlegfoldertjes van de gemeente dat een paar plakbandjes niet erg is, en het dus gewoon in de papierbak mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon in de papierbak met het verwerken halen ze nietjes en plakband er met machines uit. zit er erg veel plakband aan geseald enzo dan beter niet in de papierbak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plakband kun je gewoon weggooien zou niet weten waarom niet? Er wordt genoeg papier samen met plakband weggedaan ook op het werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding