Hoe gingen ze vroeger om met medicijnafval? En hoe gaan ze nu om met medicijnafval?

*Medicijnen = alle chemicaliën die gebruikt worden bij mensen of dieren (zowel voor
landbouwkundig gebruik als in de aquacultuur) ter onderhoud of herstel van de
gezondheid. (RIVM

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Milieu
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat dat gewoon in de vuilnisbak werd gegooid en met het restafval werd afgevoerd, richting vuilstort of verbrandingsoven. Tegenwoordig moet alle medisch afval op voorgeschreven wijze worden verpakt en apart afgegeven aan een vergunninghouder. De minimumstandaard voor verwerking van dit afval is wat wordt genoemd 'thermische verwerking in een speciaal daarvoor vergunde installatie'. In gewoon Nederlands: verbranden in een speciaal daarvoor bestemde en geschikte oven. Je kunt het van toepassing zijnde plan downloaden op de site waarnaar ik een link geef. Ik kan niet rechtstreeks naar het plan linken.