Waar moet ik mijn deodorant weggooien?

Kan het gewoon in de normale vuilnisbak, of moet het bijv. bij klein chemisch afval?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
23.9K

Het beste antwoord

Lege spuitbussen kun je bij het gewone huisvuil storten. Ze zijn niet schadelijk voor het milieu. Er zijn geen speciale voorschriften voor het omgaan met gebruikte lege spuitbussen.

Is de spuitbus die je wil weggooien niet leeg, en bevat deze een product dat tot het Klein Chemisch Afval behoort, zoals bijvoorbeeld verf, dan moet je de spuitbus ook als Klein Chemisch Afval behandelen.
Dit geldt niet voor deodorant.

Of iets chemisch afval is, wordt bepaald door de inhoud en niet door de verpakking. Uitsluitend spuitbussen met een restant van bepaalde producten behoren bij het Klein Chemisch Afval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan gewoon in de normale vuilnisbak hoor. Er zit niks schadelijks aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een deo-roller gebruikt kan die gewoon in de plastic heroes-zak.