In hoeverre draagt recycling bij aan een beter milieu?

Heeft Recycling allemaal wel echt de effecten op het milieu die we denken? Of zal het niet veel verschil maken als we niet zouden recyclen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (2)

Vroeger werd het afval verbrand ,tegenwoordig sorteren we het afval en word het thermisch Recycled, dit gebeurt in de verbrandingsoven waar vroeger het afval in werd verbrand en de warmte word dan gebruikt als stadsverwarming of voor de stroomproduktie. Dus nee in fweite gebeurt er na het sorteren precies hetzelfde mee als vroeger alleen heeft het nu een andere naam. Huisvúil word tegenwoordig in heel europa verhandelt als brandstof voor de grote verbrandingsovens in onder meer het Ruhrgebied, Deze instalaties moeten draaien om uit de kosten te komen daarvoor wordt er in heel Europa huisvuil opgekocht en naar de Ruhrpot gebracht met Treinen Vrachtauto's, en Schepen. Dus in feite is het scheiden van afval slechter dvoor het milieu dan voorheen omdat het vuil apart ingezameld word Dus extra brandstof voor de ophalers ,die rijden soms 2 keer de zelfde route en het transport van afval over grotere afstanden (Spanje of Engeland naar Dusseldorf) voorheen werd het afval alleen in het binnenland verbrand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Recyclen is zeker zeer goed voor het milieu.
Door papier te recyclen hoeven er mind bomen gekapt te worden.
Door ijzer, koper en aluminium te recyclen besparen we niet alleen bergen afval, maar de winbare hoeveelheid van deze materialen hoeveelheid is eindig. Ooit zijn alle ijzer, koper en aluminium mijnen uitgeput.
Door het recyclen van plastic besparen we ons een enorm laag plastic over de hele aarde. Je kunt alle plastic verbranden, maar dan houd je voornamelijk CO2 over. Daar moet je ook niet blij mee wezen. Plastic wordt gemaakt uit aardolie. Die hoeveelheid is ook beperkt. Normaliter ging 50% van de aardolie naar de plastic fabriek. Nu dus veel minder.
Er is nog een stof die noodzakelijk gerecycled moet worden, en dat is Fosfor. Over 50 jaar zijn de fosformijnen uitgeput. En geen fosfor, geen leven. Op dit moment wordt fosfor vooral in de urine geloosd in zee, en daardoor zo verdund dat geen enkel levend wezen er nog iets mee kan.