Op welk moment wordt openbaar vervoer gelijkgesteld met eigen autovervoer qua negatieve gevolgen (lees uitleg)?

Met negatieve gevolgen bedoel ik milieu-vervuilende effecten, energieverbruik, en kosten van operatie.

In het algemeen wordt vanuit gegaan dat openbaar vervoer efficienter is qua energieverbruik en milieuvriendelijker dan wanneer iedereen met de eigen auto gaat. Maar stel dat iedereen ineens massaal gebruik gaat maken van het OV.

Op welk punt wordt het niet meer rendabel en bedraagt het dezelfde kosten als eigen autovervoer energieverbruik, en kosten?

Of is het 'eindeloos' goed in de zin dat iedere persoon opgevangen kan worden door het OV zonder ooit op gelijke voet te komen te staan met eigen autovervoer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Openbaar vervoer zal alleen maar meer rendabel cq beter voor het milieu worden naar mate er meer mensen gebruik van het OV maken. Er kunnen nou eenmaal meer mensen in een bus als in een auto. Alleen een technische revolutie zou het kunnen omdraaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100