Dode ooievaar gevonden

Vandaag bij mij in de buurt een (jonge) dode ooievaar in de berm gevonden. De vogel was volgens mij niet geringd, dat was het eerste waar ik naar keek. Is er een instantie die er baat bij heeft als ik de vogel toch meld? Ookal heeft hij geen ringen?

Groeten Rick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (4)

bel de vogelbescherming vogelopvang en of de dierenbescherming
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de dierenambulance bij jou in de buurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u de wegbeheerder( gemeente, provincie of rijkswaterstaat) in kennis stelt, dan zorgen zij er voor dat de dode vogel wordt verwijderd.
12 jaar geleden
nee, het heeft geen zin deze vogel te melden.
als je een geringde vogel aanmeldt bij vogeltrekstation arnhem, of een ander ringstation, dan hebben zij gegevens van waar en wanneer de vogel geringd is, en welke leeftijd de vogel bij het ringen had.
uit de gegevens die jij dan aanlevert, kunnen ze veel opmaken, zoals bijvoorbeeld de afgelegde afstand (wij krijgen bijv. wel vogels binnen die in finland geringd zijn).

met de melding van een ongeringde vogel kan niemand iets.

wel zonde hoor, het zijn zulke zachtaardige vogels, ik heb er een zwak voor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grote dode dieren altijd bij de dierenambulance melden
Rieneke1
12 jaar geleden
@denkerin, het konijntje zal er idd anders over denken :)
maar in de opvang vind ik het fijne beesten. @arno, ik werk bij de dierenambu/vogelopvang.
vanuit die expertise geef ik m'n antwoord ;)
tuurlijk kan je ons bellen voor een grote dode vogel (of de reinigingsdienst, of rijkswaterstaat in geval van snelweg).
maar vraagsteller vroeg naar mijn idee naar de zin van het melden van een vogel zonder ring.
ze gaan dus gewoon de vriezer in, en er gebeurt verder niets met de melding.
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan :)