Wat betekenen de diverse kleuren van kliko"s vuilcontainers?

Ik heb zelf een grijze en een groene, maar vaak zie ik ook gele, blauwe of rode, wat betekenen de verschillende kleuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
5.1K

Antwoorden (3)

De gele kliko is voor frituurvet/olie en staat voor bijvoorbeeld supermarkten. Een blauwe is voor papier. Een rode heb ik zelf nooit gezien, maar ik zag wel een afbeelding van een rode op een sportveld staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rode staan bij ons in het dorp altijd als er een 'evenement' is.
Geel is in sommige gemeenten ook plastic volgens mij
HeerVoldemort
11 jaar geleden
In Veenendaal hadden we een Bruine kliko i.p.v. een groene. was voor hetzelfde bedoelt, alleen andere kleur.
Bij onz is een grijze met oranje deksel voor het plastic.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn gemeente is
Grijs is restafval
Groen is GFT
blauw is papier
Oranje is PMD(plastic metalen en drankkartons