Hoe werkt een houtkachel aansluiten op de CV?

Hoe werkt dat? Gaat de energie dan van de kachel naar de cv of andersom?

Toegevoegd na 1 uur:
Wat zijn de voordelen?

Toegevoegd na 1 uur:
en de nadelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Een houtgestookte CV haard is te vergelijken met een normale houtkachel. Echter de
haard beschikt over extra kamers waarin zich water bevindt. Deze kamers staan middels
een aanvoer-en retourleiding in contact met het CV systeem. Deze kamers met water
worden opgewarmd zodra de houtkachel wordt opgestookt en afhankelijk van het
stookgedrag en de hoeveelheid hout stijgt de temperatuur van het water.

Het opgewarmde water wordt door middel van een pomp naar het CV systeem gevoerd
(aanvoer). Het afgekoelde water wordt door dezelfde pomp weer naar de houtkachel
geleid en zal opnieuw worden opgewarmd (retour).