Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is er verantwoordelijk voor vuilnis van een ander bij jou voor de deur?

Vandaag lagen er ongeveer 10 vuilniszakken bij ons voor de deur van een ander! Wie is daar voor verantwoordelijk? Dat wil zeggen; wie moet dat opruimen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In principe zou je de milieupolitie hiervoor kunnen bellen. Ze halen het vuil dan op, en kijken in de zakken of ze een adres kunnen achterhalen. Op die manier heb ik eens een boete gekregen omdat ik een vuilniszak te vroeg buiten gezet heb, op de aangegeven plaats.
Als je zelf actie onderneemt, zal het duidelijk zijn dat jij de 'dader' niet bent!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet zegt dat ieder voor zijn eigen stoep moet zorgen. dus wanneer iemand zijn afval bij jou dumpt is het jou verantwoordelijkheid geworden (fijn).

Inderdaad milieupolitie of de gemeente bellen want hier kun je problemen mee krijgen.

Saludos,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar ge woont . Bij ons in Gent zijt gij verantwoordelijk.
Het is zelfs zo : dat wanneer iemand zich kwetst aan de vuiligheid , de schade op u kan verhaald worden.
Dus het beste is : de wijkpolitie eventjes bellen , die komen constateren en maken een proces verbaal tegen onbekenden op (of bekenden wanneer er kan achterhaald worden van wie het vuil is )
Gebeurt hier ook regelmatig en meestal in niet conforme zakken ...die sowieso blijven liggen na de ophaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan wat voor woning je hebt. Als je een huurwoning hebt zal ik gewoon de gemeente of woonservice inschakelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding