Hoeveel groter wordt de bassin voor Morgan in Tenerife?

Maw hoe groot wordt zijn leefruimte nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
2.5K

Het beste antwoord

Als je op Google Maps kijkt, dan kan je zien dat de grote orka ”bak” in het Loro parque ongeveer 75 bij 20 tot 30 meter is. De diepte is volgens de site van het park 8 tot 12,5 meter.

Met deze afmetingen kom je redelijk in de buurt komt van de 22,4 miljoen liter die ze zelf als inhoud vermelden..

Het rare is echter dat de site (in het Engels en Duits) meldt dat de bak 120 meter lang is, (wat niet zo is), en in het Spaans dat de bak 65 meter lang is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Tot nu toe heb ik gevonden dat er 3 bassins zijn. De diepte's zijn verschillend. Het bevat in totaal 22 miljoen liter water. De bron laat meer informatie zien over het park.

Toegevoegd na 9 minuten:
Edit: Op de site van Loro Parque staat dat ze 8-12,5 meter diep zijn en 120 meter lang. De exacte afmetingen zijn niet gegeven, omdat het geen rechthoekige bak is.

Als je dus uit gaat van 3 bakken die allen even groot zijn kun je de volgende afmetingen schatten:
3 "bassins" van:

120 meter lang.
10 meter diep (ongeveer gemiddelde van 8 en 12,5).
62,5 meter breed.

Dit is aan de hand van 22,5 miljoen liter zeewater.

Zoals ik al zei valt het niet precies te zeggen. Hopelijk heb je zo een idee van de grootte van de bassins.

Toegevoegd na 9 minuten:
Edit: Deze deelt ze overigens wel nog met andere orca's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3*1000*120*10*62,5 = ongeveer 223 miljoen liter ;-)
De afmetingen zullen dus een stuk kleiner zijn.
Haar nieuwe bad is vijftig keer groter dan het bad waar ze tot op heden in zwom.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel mooi natuurlijk, bovendien zo heb ik begrepen wordt ze niet gebruikt voor acts.