Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gat van BP te dichten?

Is er niemand in de wereld die daar een oplossing voor heeft?

Toegevoegd na 5 dagen:
Het is nog steeds niet dicht...........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
844

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jawel. Ik heb er een oplossing voor ;)

Grote rubebren ballon afzinken, er insteken aan een stlen paal, en vol beton pompen, als een soort opblazende plug. Moet werken :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een grote slurf voor het gat plaatsen en de olie boven het wateroppervlak weer opvangen. Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal vast wel een purr zijn die je onder water kunt gebruiken en dan de restruimte opvullen met lucht dit moet wel lukken denk ik. Daarna kunnen ze de rest eruit pompen en steeds meer lucht erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het gat wel degelijk te dichten is maar dat BP te eigenwijs is om hulp te vragen. Nu stevenen ze af op een financiele,- en milieuramp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er een soort sarcofaag (met een grote inhoud) overheen zetten, met poten die (al dan niet hydrolisch) een stukje de grond in gaan.
In de buitenmantel van die sarcofaag kan je evt. gaten doen waar je flexibele buizen op aan kan sluiten, om desgewenst nog olie op te zuigen. Echter dat is dan besmet met water. Dus waarschijnlijk is 't beter om na 't plaatsen van die loodzware sarcofaag andere gaten te boren om 't betreffende veld leeg te pompen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet, olieleidingen dichtmake miss?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding