Kan ik dit mes nog repareren?

het gaat om een aardappelschilmesje, toch zonde om weg te gooien.

Toegevoegd na 14 minuten:
ik weet wel dat ze niet duur zijn maar i.v.m. het milieu, de klimaatverslechtering en mijn financiële positie (prinsjesdag) kan het toch van levensbelang zijn.
De foto is ook overdrachtelijk bedoeld..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een nieuw mesje kost hooguit 50 cent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heeft een 9 jarige dit mesje nodig 0-o want dat staat op zijn/haar profiel, of is dit een typ fout. Ik snap het niet helemaal..

Het beste antwoord

Zelfde manier als dat ze origineel zijn samengevoegd.

Doormiddel van verhitting. Mesje erin duwen, dan het gedeelte van het handvat waar het metalen gedeelte in steekt verhitten boven een vlam.
(niet te dichtbij anders gaat het plastic verbranden)

Als het plastic zacht wordt door de warmte, dit goed samenknijpen met bv een combinatietang en dan afspoelen met koud water.

Weer muurvast. Goedkoopste oplossing. Echter waarschijnlijk wel vervorming (afdruk tang) in het handvat.

Maar goed, dat moet je dan maar voor lief nemen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een gaatje boren een een schroefje of lijmen denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,dis soort mesjes is ook niet gemaakt om na het kaduuk gaan te repareren. Daarom zijn ze ook zo goedkoop. Je kunt het altijd nog schenken aan het aardappelschilmesjesmuseum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Wel mogelijk maar dan wiebelt hij teveel en dat snijd niet fijn. Plus gevaarlijk.

Bij de xenos heb je er weer een voor 75 ct volgens mij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit type mesje- waarvan je er vaak meerdere (2 tot wel 5) koopt voor een euro- is het repareren eigenlijk niet waard. Het is om te beginnen al niet best, en van plakken of schroeven zal het ook niet beter worden.
Voor een paar euro heb je een GOED aardappelschilmesje, en ja, dan is het voor deze toch ook echt einde oefening.

Nog beter is zulke goedkope prut niet te kopen, dan hoef je ook niet zoveel bij te dragen aan de afval-berg ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je antwoord staat me wel aan, het is me alleen een raadsel waarom je een streepje tussen de afvalberg zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk omdat in het tikschermpje - dat niet helemaal het zelfde formaat heeft als het 'eindscherm' ik het woord heb afgebroken omdat ik aan het eind van de zin zat. Dat is nu eenmaal een automatische. Is niet de eerste keer dat het me gebeurt trouwens.
Ja, met twee componentenlijm of secondelijm.

Ik denk alleen dat je voor de kosten van de lijm wel 10 nieuwe mesjes kan kopen..
12 jaar geleden
Zoiets repareer ik altijd met twee seconden lijm.
De te lijmen delen moeten wel goed ontvet zijn.
Druppeltjes in de gleuf, heft insteken en een paar uur laten liggen voor de veiligheid, omdat bij slechtere passing het uitharden toch langer duurt.