Mag een tandenstoker bij het groenafval?

Is een tandenstoker puur hout, en mag hij dus in de groenbak - of zitten er bepaalde stoffen in, waardoor hij bij het restafval moet?

(Ja, Cryo let op de kleintjes...)

Picture for question
13 jaar geleden
in: Milieu
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe krijg je het verzonnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh oh Cryofiel,je let ergop de kleintjes,neem je de centen ook aan bij de aldi of lidl? plus 1 voor je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je op die kleine dingetjes let :)

Het beste antwoord

Het verschilt nogal per gemeente wat er wel en niet bij het GFT afval mag. Hout mag niet altijd in de GFT bak!!

Maar om meer over de tandenstoker in te gaan, de meeste tandenstokers zijn van hout gemaakt. Met een klein laagje menthol bewerkt, dit laagje is zo miniem dat je de tandenstoker gewoon als 'gewoon' hout kan bestempelen.
Aan de tandenstokers die van plastic gemaakt zijn, zie je dat snel genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tandenstokers worden over het algemeen gemaakt van Berken hout.
Een tak van je Berkenboom uit de tuin mag wel in de groenbak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan wat je gegeten hebt of gedronken, of anderszins geconsumeerd of gekauwd of gesabbeld hebt en wat je dus aan zo'n gebruikte stoker hebt hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag, alleen het puntje wat tussen je tanden heeft gezeten dat moet je eraf zagen en bij het klein chemisch afval doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag dat gewoon wel hoor, niks mee. Je mag het ook gweoon normale afval bak gooien.. Kan gewoon beide. Wat is nou een tandenstoker?