Goeie vraag!
Er is wel animo voor geweest, er is toen een 'test' project geweest. Maar het werkte niet echt, vooral omdat de opbrengst te laag was voor de consument (5 cent). Bedrijven wilde niet meer hieraan uitgeven, en mensen niet zoveel doen voor 5 cent.. dus is het project in de prullenbak beland..

Toegevoegd na 2 minuten:
In Amerika is dit trouwens wel een succes!
Daar krijg je ook 5 dollar cent terug, alleen zijn het zwervers die het terug brengen en de reden van het succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je blik vrij goedkoop met een magneet uit de vuilnis kunt vissen voor recycling. Dus vanuit de overheid is er geen reden tot zo'n maatregel en de detailhandel zit er sowieso niet op te wachten (extra werk dat niks oplevert) dus die zullen het niet uit zichzelf doen.