Waarom rijden 25km/u scootertjes niet allemaal op elektriciteit?

Dit MOET al jaaaren mogelijk zijn, maar nee..:(

Het geluid de stank en de kosten voor de consument kunnen alledrie omlaag als er op elektriciteit gereden word.

Ik al fietser heb nogal last van scooters/bromfietsen en hun harde geluid en nare lucht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (5)

Het harde geluid is zeker hinderlijk maar denk er ook aan dat het gevaarlijk kan zijn als ze geluidloos zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker dat dacht ik ook toen hybride auto's door de stad begonnen te zoefen. Maar dit kan niet de rede zijn dat ze niet afgeschaft worden. Ps het is ook niet echt een antwoord, meer een reactie.
In de EU wil is men juist aan het denken voor meer lawaai bij elektrische auto's, etc. omdat ze net zo hard aankomen maar bijna niet opvallen (geen geluid), door de elektrische auto is het dus voor de voetganger gevaarlijker geworden... Vandaar dat ze er over aan het denken zijn een soort motorgeluid in te bouwen in geluidsarme auto's.

Nare lucht ok, maar de kosten (voor de mens wel)... Voor het milieu niet, als voorbeeld een prius, productie ervan is zo vies dat je net zo goed 25 jaar een (moderne) benzine auto kan rijden. Dus milieu technisch is zo'n "schone" auto helemaal niet zo schoon... Een brommer denk ik overigens wel, maar als je die bv. 2 jaar geleden wilde kopen was die bijna 2x zo duur. Als je dus niet heel veel brommer rijdt is het niet goedkoper, wel schoner en minder geluid.

De prijs/kwaliteit is dus zeer waarschijnlijk de oorzaak waarom we niet allemaal zo;'n ding hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het nog te duur is, en bovendien zijn er veel te weinig oplaadpunten, dus heel ver kom je er niet mee. Eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken als fietser, dat je geluidloos wordt ingehaald door zo'n ding, pas als ze verboden worden op het fietspad mag het van mij elektrisch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is te duur omdat ze niet op grote schaal aangeboden worden en er zijn weinig oplaad punten omdat de markt zo klein gehouden word. De vraag is niet waarom er nu niet veel mensen op zo'n ding rijden. De vraag is waarom die dingen niet op grotere schaal geproduceerd worden en waarom er zo weinig oplaad punten zijn. Waarom iets positiefs klein gehouden word.
Waar jij last van hebt zijn de 2takt scooters die apart olie verbranden (dat is wat je ruikt). Een 4takt scooter ruik je niet en stoot aanmerkelijk minder vuil uit dan een auto per km. Ik rijd zelf scooter (4takt) en zie vaak blikken alsof m'n scooter zou stinken, men heeft kennelijk zo'n grote hekel eraan dat de suggestie dat het ZOU stinken al genoeg is.

Maar geloof me, een auto stinkt veel meer, stoot meer troep uit en vervuilt de afvalberg uiteindelijk ook veel meer.

En dan nu antwoord op je vraag: er is geen scooter te koop die lange afstanden kan rijden, meer dan 100 km zonder bij te laden. En dat is erg onhandig. Even naar electrisch ombouwen is onmogelijk.

Wat je bedoelt met 'de kosten voor de consument kunnen omlaag' snap ik niet. Tussen de regels door lees ik dat je eigenlijk gewoon een hekel aan scooters hebt. En vooruit, dat is deels terecht. Ik erger me ook kapot aan de aso's, maar die vind je in ieder vervoersmiddel.

Toegevoegd na 6 minuten:
Met 'geen scooter te koop die lange afstanden kan rijden' bedoel ik electrische scooters.
13 jaar geleden
Dat de Prius milieuvervuilender zou zijn dan een andere auto is bullshit. Hierbij heeft men enorm zwaar getild aan de batterij die inderdaad giftige stoffen bevat, maar waar men daarbij 'vergeten' is, is dat deze batterij voor bijna 100% gerecycleerd wordt en niet rechtstreeks in de natuur wordt gestort. Qua uitstoot van CO2 tijdens de gehele levensduur is de productie voor maximum 5 à 10 procent verantwoordelijk.
En over de scooter: er zijn elektrische scooters met een rijbereik tot 130 km. Dat is zo'n 5 à 6u rijden met een 25 km/u model. De zot die dat doet ben ik nog niet tegengekomen.
Spijtig dat mensen altijd zo bang zijn van nieuwe dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yes! The future is green indeed! :) Dank je voor je antwoord.