In welke glasbak moet ik een blauwe fles gooien?

Ik heb al een jaar een blauwe fles staan en ik durf 'm niet weg te gooien... :-)

Toegevoegd na 2 uur:
Het groene vak was ook mijn "beste keus".
En even voor de goede orde: ik ben natuurlijk niet ècht bang om 'm weg te gooien, haha

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
5.5K

Het beste antwoord

Op de site www.glasbak.nl staat het volgende:

Vraag: Hoe zit het met blauw glas? Het is logisch dat dit niet in het witte vak moet, maar moet de blauwe fles nou in het groene of het bruine vak?

Antwoord: Flessen en potten met een afwijkende kleur gooit u in het groene of het bruine vak. Omdat het maar om een enkel stuk gaat, kan het zowel tussen het bruine en het groene glas herverwerkt worden. Belangrijk is dat er tussen het witte glas geen enkele kleur zit!

Je mag het dus in het bruine of groene vak gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je moet kiezen tussen wit glas en groen glas. Dan kan je hem het beste in de bak voor groen glas gooien.
Maar je kan natuurlijk ook een keer brutaal zijn en hem gewoon in je vuilniszak stoppen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dat laatste alsjeblieft niet, hij kan breken en dat is niet tof voor de mensen die je vuilniszak ophalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gaan bij ons in een ondergrondse bak, komen geen handen aan te pas hoor.. Dus niks aan de hand.
En dat ik de optie gaf om de fles in de vuilniszak te doen, betekend niet dat ik het zelf doe. Maar gelukkig mag hier het glas allemaal in dezelfde (ondergrondse) bak.
In de bruine glasbak. Dan kunnen ze 'm het best recyclen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar nu heen met een blauwe fles. wat denk je wat er gebeurd zodra je de fles door het gaatje mikt, er zit echt geen sorteergebeuren in oid zodat de flessen netjesgescheiden blijven.
Ze komen allemaal op de grote hoop en gaan daarna de verbrandingsoven in.
dus maak je niet te druk over een blauwe fles hoor
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden wel degelijk apart verwerkt.