Mag een burger kostenloos water oppompen uit een rivier/sloot/meertje?

Deze vraag stelde ik al eerder (Mag een burger onbeperkt water oppompen uit een rivier?sloot/meertje?), maar iedereen reageerde op het woord 'onbeperkt'.
De bedoeling van de vraag was echter of het GRATIS was?
Daarom stel ik de vraag opnieuw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Ja hoor, je mag een klokpomp in het water hangen en water er uit pompen. Het mag echter alleen als je eigen grond aan het water grenst. Je kunt het water dan b.v. gebruiken om de tuin te besproeien.