Als je een vuilniszak met vuil in de gracht gooit blijft dat dan drijven ?

Ik liep langs een gracht en zag een vuilniszak in het water drijven en het zag er bol uit dus was gevuld.
maar nu denk ik moet je daar de politie voor bellen, want je mag geen vuil in het water gooien,maar kan ook zijn dat hij er in gewaaid is.
Maar kan het ook zijn dat er heel wat anders in zit nu denk ik enge dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Het beste antwoord

Alle voorwerpen die minder wegen dan het gewicht van de hoeveelheid water die het voorwerp bij onderdompeling verplaatst, zullen blijven drijven.

Dat is door Archimedes al eens bedacht, die daarna Eureka! riep. ;-)

Het is natuurlijk een af te keuren zaak dat er rotzooi in de gracht drijft, als het je stoort kun je hem zelf aan land brengen.

Je kunt hem ook melden bij de gemeentereiniging, die zouden in principe voor het opruimen moeten zorgen.

De politie zou ik alleen waarschuwen als je werkelijk enge dingen door het plastic heen ziet, anders is het geen zinvolle melding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dan moet ik de gracht in springen om het weg te halen en dat zie ik niet zitten en durf ik al helemaal niet.
Ten eerste durf ik niet in de gracht te zwemmen eng met al die vissen en fietsen en boodschappen karretjes of andere grof vuil straks kom ik vast te zitten en ten tweede straks zit er wel een lijk in of wat dan ook dan zou ik verzuipen van paniek. Dus het beste is om de gemeente te bellen. Ik zal dan eerst weer moeten kijken of het nog daar drijft waar ik het zag bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen is uiteraard af te raden, maar ik bedoelde eigenlijk vissen met een stok of iets dergelijks.
Ik zou me er in ieder geval niet al te druk om maken,
De meeste grachten worden sowieso regelmatig door de gemeentereiniging schoon gevist.

Andere antwoorden (2)

Ligt er vooral aan wat erin zit.

Een hoop staal o.i.d. blijft natuurlijk niet drijven. Als ik even denk aan wat je normaal aan huishoudelijk afval weggooit, dan is de kans groot dat hij blijft drijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zak met willekeurig vuilnis zal bijna altijd blijven drijven en als je alleen een vuilniszak in het water ziet hoeft dat geen reden te zijn om de politie te bellen, tenzij er andere verdachte omstandigheden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie, ik zag niks bijzonders Maar ik dacht hoe kan een zak met vuil nou drijven, en ineens dacht ik stel je voor dat er wat anders in zit.