Hoeveel kost het als de gemeente de reiniging van een put op jou verhaalt?

Wij hebben vet in de put bij ons achter het huis gegooit (niet zo slim) maar nu gaat de gemeente de kosten bij ons verhalen voor het reinigen van die put. Aan welk bedrag moet ik dan denken want ik heb geen flauw idee!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
3.3K

Het beste antwoord

Dat hangt van de gemeente af. Als die het niet zelf doet en er een rioolreinigingsbedrijf voor inschakelt minstens eur. 200,--.
En nog een boete.

Toegevoegd na 36 minuten:
En als de gemeente het wel zelf doet kost het ook geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is afhankelijk van het feit, tot hoever dat vet is doorgedrongen!

Het kan 1 verstopping zijn maar het kunnen er ook meerdere zijn!

Jij weet zelf de hoeveelheid die je hebt weg laten lopen, dus is het 1 liter dan blijft het nog redelijk betaalbaar, is het veel meer en hebben meer mensen in jouw straat/buurt last van het vet in de put dan kan het aardig oplopen in de papieren!

Bij mij in de flat, heeft een buurvrouw eens frituurvet door de gootsteen laten weglopen met alle gevolgen van dien

schade bedrag---->>> 750 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een paar duizend euro moet je al gauw rekenen, schat ik.
13 jaar geleden
Ik zou idd rekenen op een paar duizend euro...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weeten ze dat jij dat gedaan hebt? ik denk iets van 800 euro
Bronnen: