In veel gemeenten moeten hondendrollen in zakjes in speciale afvalbakken. Waarom? Uiteindelijk komt het toch bij het reguliere restafval terecht?

Waarom wordt het gescheiden? Waarom kan het niet in een reguliere afvalbak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk komt het bij het reguliere afval terecht. Maar de hondenpoep moet allereerst natuurlijk wel in een zakje (hoe wil je anders een hondendrol oprapen?) en dat zakje moet vervolgens weggegooid worden. Die hondenpoep-afvalbakken zijn vaak op strategische plekken geplaatst, bij een losloopveldje bijvoorbeeld. Het is voor de hondeneigenaren prettig om zo'n bak dichtbij te hebben. Vaak hebben die bakken ook nog een vak bovenop waar hondenpoepzakjes in zittten, hartstikke handig. Die bakken worden door de reinigingsdienst gewoon geleegd in reguliere route van de andere afvalbakken.

Antwoorden (3)

Dat hebben ze expres gedaan Als je hond wat gedaan heeft, dan hoef je er nog niet een tijd mee rond te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ging er al vanuit dat ze het niet per ongeluk hebben gedaan. Maar volgens jou is het dus gewoon een luxe item voor de hondenbezitter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een luxe-item waar de hondenbezitter overigens gewoon voor betaalt via de hondenbelasting.
Er zijn altijd mensen die niet doen wat ze moeten doen. Zoals het gebruikte zakje in de riool stoppen of in de struiken smijten. Zo moeten ze het niet mee naar huis zeulen.
Daarom staan er nu de spec. afvalbakken.
Voor het gemak van de mensen, maar ook weeral voor een opvoedende taak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo fris he om je hondendrol (ook al zit hij in een zakje) in een reguliere afvalbak te werpen.
Heeft op zich ook niets te maken met scheiding van afval.
Is gewoon een praktische oplossing omdat plastic zakjes vaak de neiging hebben kapot te gaan tussen het reguliere afval denk aan blikjes scherpe patatbakjes,glas ed.
Wordt een smerige stinkboel.
Dus aparte bakken voor de hondendrol.