Waarom wil men de zomertijd weer afschaffen.?

Het zou energie moeten besparen.
Maar v/d week las ik,,het kost meer energie.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beter dan deze heren kan ik het niet vertellen. (Van mij mag het ook subiet afgeschaft worden trouwens ; ik heb twee keer per jaar een jetlag van die kolder).

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=4yApcdyNmZg

Aangezien het effect van de zomertijd op onze biologische klok veel groter is dan voorheen werd gedacht, pleiten de onderzoekers ervoor de zomertijd te herevalueren en eventueel af te schaffen.

Bronnen:
http://www.fonteine.com/zomertijd_afschaffen.html

Afgezien van de vraag, of de stelling "Het kost meer energie" wel juist is, zijn er wel andere voordelen van de zomertijd. Het steeds weer wisselen heeft wel nadelen. Het probleem van de biologische klok valt denk ik wel mee. Ik heb er geen last van. Wel kan het b.v. voor de samenstellers van dienstregelingen van openbaar vervoer bedrijven problematisch worden de dienstregelingen in overgangsnachten te handhaven. Ik pleit voor zomertijd ook in de winterperiode. Ik heb er zojuist een vraag over gesteld.

Heel simpel: Om energie te besparen.

Wat mij betreft wordt het ook in de winter zomertijd. Het zou ingevoerd zijn om energie te besparen in de middag. Maar in de zomer hebben we juist in de middag meer daglicht, toch? De dag mag van mij in de winter juist wel iets langer duren...

We leven al sinds de 2e wereldoorlog in "zomertijd". Ingevoerd door de Duitsers is de klok toen een uur vooruit gegaan om de vele verschillende Europese tijden op elkaar af te stemmen. Uit praktisch en militair oogpunt. Het zou daarom dus absoluut geen kwaad kunnen om de zomertijd permanent in te voeren. Of het nu om 12.00 uur 's middags één uur in de middag is of twee uur maakt voor de mens niets uit. Simpel een kwestie van gewenning. Mensen die beweren dat zij de gehele periode waarin de zomertijd geldt last hebben van problemen,doen er goed aan geestelijke ondersteuning te zoeken en/of zich eens goed na te laten kijken...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100