Wat gaat er nu met de grond van Fukushima gebeuren?

Ik las net dat de straling in het grondwater 10.000 keer hoger is dan toegestaan, gaan ze dan nadat alle branden zijn geblust en de schade is hersteld het gebied ontruimen en net zoiets als Tsjernobyl creëren? En is daar dan een protocol oid voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd interessant! En welke gevolgen heeft het vervuilde grondwater op de omgeving en bijv zoetwater bronnen in de buurt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
t zal weer in een arm land worden gedumpt....

Het beste antwoord

Ik denk dat niemand daar nog enig idee over heeft. Op dit moment kunnen ze nog niet eens zeggen wat er op korte termijn gaat gebeuren laat staan op langere termijn.