Wat zou er gebeuren als de kernreactoren ontploffen in Japan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien ben ik dom en heb geen zin om te googelen maar wat is een kernreactoren ?:$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een centrale waar door middel van kernsplitsing (vrij ingewikkelde fysische chemie) energie opgewekt

Het beste antwoord

Het is al eens eerder gebeurt in Tjernobyl. Mensen zullen radioactief besmet raken.

De radioactiviteit kan zich wereldwijd verspreiden. Van de straling kan je zwaar ziek worden (meestal kanker) of doodgaan. Generaties hierna zullen er nog misvormde kinderern geboren worden, en het aantal (ernstige) kankergevallen loopt alleen maar op.

Er is momenteel een risico dat er plutonium vrijkomt in Japan, zo'n beetje het giftigste spul op aard. Dat zal niet zulke beste gevolgen hebben ben ik bang.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Plutonium

Lees hier maar wat de gevolgen van Tjernobil waren/zijn....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, in dit oprecht bezorgde antwoord lijkt mij een beetje door te slaan . In de jaren '50 en '60 zijn vele atoombommen en waterstofbommen uitgeprobeerd tot ontploffing gebracht, gewoon in woestijnen en in de atmosfeer. De deeltjes gingen de hele wereld over maar er zijn nooit *echt* grote gevolgen bekend geraakt behalve de bewoners van Bikini en Rongalap.

Andere antwoorden (6)

Er is er al een ontploft. De radioactieve wolk verspreidt zich dan over een groot gebied. Een meltdown, waarbij de kern de grond in smelt, zou nog veel erger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het risico van een meltdown is nog aanwezig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kernreactor zelf is niet ontploft hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ontploffing was in de kernreactor zelf
Dan zijn we allemaal binnen een week hatstikke doot...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat merk je volgende week..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig gaan we doot, ik was al lang dat we dood zouden gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha wat gebeurd er als we doot gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal wel meevallen, na Tsjernobyl waren we ook niet allemaal dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lach me doot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, zo tover ik zomaar een vrolijke noot tevoorschijn in deze onzekere tijt. Oh, Joey1995, gebeurd moet met een t...dus lach maar niet zo hard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En tijt met een d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dijt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebeurd is toch echt met een d... op school leer je zoiets breng eens een bezoekje daar op school
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leftoverture jij faald hart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doot xD die straling komt niet hier maar wel alle psp en playstations in productie zijn wel verpest ( ook de landen om japan heen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat een ware run worden;-)
En daarna duurder, als het dat al niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@yorick97: Ik hoop niet dat ik naar dezelfde school moet als jij dan... Misschien dit nog even doornemen? http://www.onzetaal.nl/advies/gebeuren.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu kappen met zijn allen want straks ziet ie nog root.
Dan komt er heeeeeeel veel straling vrij, mensen zullen dan zeer snel scholdklierkanker ontwikkelen, ook zullen er meer gehandicapten geboren worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daarom worden er al jodiumpillen uitgedeeld (dan neem je niet het jodium uit de omgeving op) en worden er mensen geëvacueerd.
-In ieder geval een ramp en ontreddering.
-Als de brandstofstaven smelten en de stoomdruk stijgt, veroorzaakt dat een zodanige stoomontploffing dat het zware betonnen dak van een reactor wordt weggeblazen.
-De binnenstromende lucht steekt de brandstaven in brand.
-Deze brand voert een radioactieve wolk in de atmosfeer
-De wind verspreidt de wolk met radioactief materiaal over een groot gebied waarna hij door neerslag alles besmet wat er mee in aanraking komt.
-De kansen en mogelijke gevolgen daarvan zijn inmiddels ruimschoots bij iedereen bekent dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kernexplosie is even erg als dat ze een atoombom op Japan zouden laten ontploffen, er komt een grote explosie en er komen heel veel radioactieve stoffen vrij ,en het kan heel lang duren voordat het gebied weer leefbaar is. Er zouden super veel mensen sterven . Dat is gelukkig nog niet gebeurt . Wat er wel gebeurt was was een ontploffing in de kernreactor zelf. dan moeten ze proberen de kernreactor zoveel mogelijk af te koelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zullen we snel genoeg weten of niet!!! in ieder geval herstelt de natuur zich wel weer net als in Tsjernobyl past de natuur zich aan. Ze hebben zelfsmicroorganisme gevonden in oude reactorvaten gevult met hoog radioactief water die zich tegoed deden aan het staal dus de natuur vind wel een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De natuur ja...Mensen niet.
flyingcrow
13 jaar geleden
Zie je nooit die reportages over die mensen in dat gebied,en die kinderen die in ziekenhuizen liggen en sterven aan kankeren leukemie?Nooit gehoord van Hiroshima en Nagasaki en hoeveel mensen jaren later nog ziekten ontwikkelden als gevolg van straling?Nooit gehoord van die misvormde kinderen die geboren werden op die eilanden waar de Fransen hun kernproeven deden?
Dit zijn allemaal redenen om TEGEN kernenergie en atoomwapens te zijn en te blijven.