waarom neemt de kringloop winkel geen computers en beeldschermen ,toetsenborden en muizenaan?

moet het dan echt naar het grof vuil terwijl het het gewoon nog doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
4.5K

Het beste antwoord

Binnen de kringloop moeten ze dan mensen in dienst hebben die de kennis hebben om de computers op de werking te controleren en -later- klanten te helpen die eventuele problemen hebben met de computer en/of de werking of installatie.
Bij de kringloop bij ons in de buurt namen ze computers, printers etc. eerst wel aan, maar om bovenstaande reden zijn ze er mee gestopt. Ze waren onvoldoende in staat service te verlenen die de klant -bij en na aankoop van computerapparatuur- verlangt.
Mogelijk ook nog eisen ten aanzien van licenties van Windows e.d. ?
Overigens worden ze bij grof vuil wel keurig gerecycled, dus helemaal voor niets is het niet. Zonde is het vaak wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bij mij in de buurt is er een kringloopwinkel die wel computers enzo aanneemt. anders kan je het gewoon verkopen op marktplaats?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms doen ze dat wel. Meestal niet omdat veel van die spullen onverkoopbaar zijn. Meestal hebben ze minimale eisen waar een systeem aan moet voldoen. Niet al die winkels hebben iemand in dienst met verstand van computer en her risico dat ze er mee blijven zitten is veel te groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt. laatst had ik het ook. moest het maar naar het milieupark brengen, terwijl het nog prima werkte. de reden was dat er teveel risico's zaten aan de meeste electrische apparaten. denk aan garanties enzo.
ik kreeg er 80 euro op marktplaats voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hebben ze misschien teveel voorraad van dat spul!
Bij ons nemen ze het wel aan! Verder zijn er wel organisaties te vinden die ze willen hebben ten behoeve van polen of andere landen! Alleen kan het vaak voor hun weer niet uit om het overal op te halen! Desnoods kun je ze naar de gemeentestortplaats brengen, hier worden ze apart opgeslagen en gerecycled!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf bij de kringloop,en wij nemen alles aan wat computers betreft.
Ook worden ze bij ons gerepareerd,maar alleen vanaf pentium 3 en 4,de rest heeft geen zin meer.
Beeldschermen daar gaat het snoer af ,en deze gaan zo naar de milieustraat.
Ze zijn onverkoopbaar,behalve de platte schermen dan,die kun je weer verkopen als ze zelfs stuk zijn.
Een paar muizen en toetsenborden hebben we altijd wel in de winkel liggen,af en toe is daar nog vraag naar.
De computers die we niet verkopen,de kasten bedoel ik dan worden helemaal gesloopt.
Zelfs de harde schijf halen we uit elkaar,en alles wordt gescheiden en aangeleverd aan een speciaal recyclebedrijf wat daar zelfs geld voor betaald.
Processors en harde schijven zijn edel metalen en brengen geld op.
Dit werk wordt gedaan door vrijwilligers,anders kan het niet uit.