Wanneer spreek je van een tropennacht?

Vannacht was het warm en spreekt iedereen van een tropennacht, maar waaraan moet die voldoen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

De minimumtemperatuur mag dan niet onder de 20 graden komen. Dat is de enige voorwaarde.
In de meteorologie wordt onder nacht verstaan: de periode tussen 1 uur vóór zonsondergang en 1 uur na zonsopgang.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
En wanneer dit in De Bilt plaats vindt, dan spreken we van een "landelijke tropennacht".