Met behulp van een windmeter of windsnelheidsmeter. Deze zijn voor enkele tientjes te koop, o.a. bij conrad. Zie link.

https://www.conrad.nl/nl/windmeters-o0510011.html?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=COLiv9rl-8YCFdQZtAodyswJ2Q&WT.srch=1
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door een schutting rondom je tuin te plaatsen kun je de snelheid van de wind beïnvloeden.... in de regel hoe hoger de schutting hoe minder wind....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
En hoe steviger schutting > hoe meer palen > hoe beter bepaal d!
Kwestie van de vraag goed lezen, inderdaad.
jc54
8 jaar geleden
Nee, zo regel/beïnvloed je de windsnelheid.
De windsnelheid bepalen is windsnelheid meten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jc54 http://www.woorden-boek.nl/woord/bepalen Zowel meten als beïnvloeden kan. Beide antwoorden zijn goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bepalen werkw.
Uitspraak: [bəˈpalə(n)]
Vervoegingen: bepaalde (verl.tijd enkelv.)
Vervoegingen: heeft bepaald (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) vaststellen, nauwkeurig aangeven
Voorbeeld: `de exacte afstand bepalen`
Synoniem: uitmaken 2) zorgen dat iets er is of gebeurt
Voorbeelden: `bepalen wie mee mag`,
`bepalen wat er wordt gedaan`,
`bepaald door de wet`,
`Gedrag wordt bepaald door hormonen.`,
`Toeval bepaalde de afloop.`
Synoniemen: uitmaken, veroorzaken
jc54
8 jaar geleden
Als je die vorm van bepalen wilt gebruiken, dan zou je de windsnelheid zowel moeten kunnen vermeerderen als verminderen. Met een schutting kun je alleen de windsnelheid verminderen.......
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, een schutting kun je tot het maaiveld de grond inslaan...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jhc54: Niet te serieus worden hè? Het is een beetje 'tongue in cheek...' ;-)