wanneer in volgens geleerden de opwarming van de aarde met name door uitstoot CO2 echt begonnen?

het klimaat verandert al sinds het begin der tijden. waarom is lang niet duidelijk. nu zou het liggen aan de CO2 uitstoot. Wanneer ongeveer wordt het begin van deze fase gedateerd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Deze vraag is onderwerp van hevige discussie en er is geen vastgesteld antwoord; je kunt daar informatie over vinden door te zoeken op antropoceen ('het tijdperk waarin het Aardse klimaat en de atmosfeer de gevolgen ondervinden van menselijke activiteit').

Er is echter goede reden om het jaar 1610, of een meer symbolische datum (zoals de uitvinding van de stoommachine) ergens in de 17e/18e eeuw als beginpunt te nemen: Argument voor 1610 is dat in dat jaar de hoeveelheid CO2 een dieptepunt had bereikt en daarna is gaan stijgen; argument voor een andere datum is dat CO2-uitstoot is gaan stijgen door de industriële revolutie.
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Genuanceerd antwoord. Plus.