Regen en wind is niet per definitie herfstachtig. Maart staat bekend om zijn 'maartse buien', net zoals er in april nog 'aprilse grillen' mogelijk zijn. Ook al zijn maart en april lentemaanden, het hoeft nog niet altijd fijn lenteweer te zijn, dit is meestal pas echt het geval in mei.

Een gezegde gaat 'Maart roert zijn staart, april doet wat hij wil en in mei leggen alle vogels een ei'. In de maand maart is nog vanalles mogelijk qua weer: zon, regen, wind, hagel of sneeuw.

Onderstaande stukje komt uit een wikipedia-pagina:
"Buien, waarin behalve regen ook sneeuw of hagel voorkomt worden in het weerbericht winterse buien genoemd. In maart of april ook wel gesproken van maartse buien of aprilse grillen .
In België en Nederland heeft men meestal met winterse buien te maken wanneer koude lucht uit de poolstreken over het land stroomt. Het is dan vaak guur met veel wind en lage temperaturen. Door winterse buien kan het plotseling glad worden en kan het zicht sterk teruglopen, in zware buien tot minder dan 50 meter vergelijkbaar met zeer dichte mist. In België en Nederland duurt het seizoen, waarin de neerslag als sneeuw kan vallen en winterse buien mogelijk zijn in het algemeen van november tot en met april."

In dit geval is het niet koud genoeg voor sneeuw, maar het is zeker mogelijk om dagen van regen en wind te hebben.