Als er 62% kans is op regen in een bepaalde plaats, kan het dan goed zijn dat het uiteindelijk niet regent en de buien alsnog overdrijven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het weerbericht ís dan niet fout. Als zij stelt dat de kans op regen 62% is dan kunnen ze daar gelijk in hebben, ook als het achteraf blijkt helemaal niet geregend te hebben.

Vergelijk het maar met een dobbelsteen: De kans is 2/3 (=67%^) dat ik lager dan 5 ogen gooi. Natuurlijk kan ik dan toch een 5 of een 6 gooien, zonder dat ik met mijn bewering ongelijk had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, daar is precies 38% kans op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:-)
Dat kan helemaal!Het weerbericht kan soms helemaal juist zijn,maar ook (meestal) helemaal fout!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
In dit geval is het weerbericht helemaal goed.
En jouw antwoord helemaal fout.