Hoe kan deze spiraalwolk ontstaan? Of is het getruukt?

Deze spiraalwolk zou gefotografeerd zijn bij de Himalaya

https://twitter.com/PaisajeGeo/status/460405287573155841/photo/1

Picture for question
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt wel of een vliegtuig rondjes heeft gevlogen.:-))

Het beste antwoord

Het is inderdaad trucage. Het is gemaakt door de artiest Repawnd die het "The Ruïns -The Weather Generator" noemde. De foto / kunstwerk is gemaakt in 2010. Blijkbaar is de foto later een eigen leven gaan leiden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is volkomen getrukeerd.
Volgens mij kan zoiets niet gebeuren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het een truuk.

Ten eerste zijn het twee spiralen die beiden ontspringen ergens aan de top van het gebouw. Het gebouw heeft een grote piek, aan de basis waarvan de spiralen ontstaan. Deze piek is hoger dan de wolkenformatie ofwel de wolkenformatie is erg laag.

Het gebouw heeft een heel specifieke architectuur en zou dus goeg herkenbaar moeten zijn voor iemand ( ik ken het niet maar dat zegt niks:-)

Daarnaast vind ik de vorm van de maan niet helemaal kloppen.

Dat bij elkaar, en vooral de dubbele spiraal, brengt mij tot de conclusie dat het getruukt is.