Hoe zou het klimaat in Nederland er uit hebben gezien, als voor de kust de koude golfstroom i.p.v. de warme zou hebben gestroomd?

Zouden we dan b.v. een landklimaat of een koud zeeklimaat hebben gehad?

10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het blijft natuurlijk een zeeklimaat. Een zeeklimaat kenmerkt zich namelijk door niet al te grote temperatuurschommelingen, omdat de zee een erg stabiele temperatuur heeft.
Wel zou de temperatuur hiier erg veel lager liggen. Vergelijk New York, dat op de breedte van Madrid ligt, maar kouder is dan Nederland. Ons klimaat zou mogelijk bijna een sub-poolklimaat zijn.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja heel juist. Denk aan bijv. Kamtsjatka, waarvan het zuiden op de breedte van Nederland ligt, en een sneeuwklimaat heeft. een plus.