Wanneer begint het om 8:00uur weer goed licht te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht ergens rond eind April en begin Mei (mooie tijd om te fotograferen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is 'goed' licht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je denkt, he het is weer licht. Dat je niet meer je fietslicht aan hoeft te doen. Of een nachtbril op doet tijdens het autorijden.
Dat de donkere periode voorbij is. Enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je licht hoef je niet meer aan te doen als de straatlantaarns niet aan zijn. Dus dat moet jouw vraag worden: wanneer gaan de straatlantaarns uit ;)

Antwoorden (2)

Op 12 februari 2013 is de zonsopkomst om 08.01 uur
Dan begint het goed licht te worden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Wanneer is het weer 'goed licht"? Astrologen vinden het pas echt donker genoeg om sterren te kijken als de zon 18 graden onder de horizon is. Tussen 12-18 graden spreekt men van de astrologische schemering, tussen 6-12 graden van de nautische schemering en tussen 0-6 graden van de burgerlijke schemering.

Op 18 januari staat in Utrecht om 8:00 uur de zon 6 graden onder de horizon. Dan is het al voldoende licht om van alles te zien maar ja, ik weet niet wat jij 'goed licht' verstaat.

Je kunt zelf spelen met de dagen op deze site: http://www.astronova.nl/licht-donker-schemering-actueel.html