In mijn AccuWeather weersvoorspeller staat het dauwpunt. Waarom zouden we dat moeten weten?

Waarom is dat voor de gewone burger nuttig om te weten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is handig als je bepaalde werkzaamheden wilt verrichten waarbij het dauwpunt een rol speelt. Bijvoorbeeld in de bouw weet je dan vanaf wanneer je kan beginnen met schilderen. Voor Miep Tiep op kantoor is het wat van minder belang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, dus ik als baliekluiver hoef dat helemaal niet te weten. Thanks.

Andere antwoorden (2)

Zoals de naam al laat vermoeden, onder het dauwpunt krijgt met aanslag van het vocht in de lucht.
Men kan dat goed zien op bv uw auto of op het gras en spinnenwebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enkele graden beneden het dauwpunt ontstaat mist. Mist is gevaarlijk in het verkeer. Als het ook nog vriest is het nog gevaarlijker, door aangroei en ijzel. Als er veel condensatiekernen zijn zoals tijdens nieuwjaar of bij voetbalwedstrijden ontstaat er al bij een wat hogere temperatuur mist.