Waarschijnlijk ( het kan alleen geschat worden ) rond de -100 Celsius en 80 Celsius. Er zijn temperaturen gemeten op de maan. De maan staat ongeveer even ver van de zo'n als de aarde, maar kent langere dagen en nachten.

De Lunar Reconnaissance Orbiter heeft de temperatuur van de Maan nauwkeurig in kaart gebracht.
De Maan draait in ongeveer 27 dagen om zijn as. De dag duurt er ongeveer 13,5 dagen gevolgd door een evenzo lange nacht. Als het zonlicht het oppervlak raakt dan kan de temperatuur stijgen tot 123° Celsius maar aan de donkere kant van de Maan zakt de temperatuur in dezelfde periode tot -153° Celsius.
9 jaar geleden
erotisi
9 jaar geleden
Als ik 'jouw' antwoord betreffende de thermosfeer goed begrijp dan zal er in geval van geen atmosfeer ook geen temperatuur zijn??!
Of begrijp ik die prof. verkeerd?

Andere antwoorden (1)

Om een idee te geven: Op Mercurius is het 's nachts ca -170 C. Op Aarde zou het dan nog iets kouder zijn, want verder weg van de zon.