Waarom is er droogte ?

Hoe komt het dat het elke jaar te warm is , en te droog is ?
Elke jaar word de wereld steeds warmer en warmer . Eigenlijk in de winter is het ook hetzelfde elke jaar word het kouder en kouder :s , door wat komt dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De aarden worden niet warmer, door de meerdere auto's en de broeikaseffecten etc. veranderd het klimaat.
Hier kunnen ook ernstige oorzaken uit komen zoals overstromingen etc.
Daarom zijn ze de laatste tijd bezig met elektrische auto's etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw vraagstelling klopt al niet.
Het is niet ieder jaar TE warm en te droog.

Er is droogte, en er is nattigheid. Soms lijkt ons land een poosje te droog en soms lijkt het veel te nat. Dat wisselt af.
En dan is het in andere landen weer anders.

En of de wereld steeds warmer en warmer wordt,
ook dat is maar de vraag.

En elke winter kouder en kouder? Hoe kom je daar bij?
Hoe lang is het geleden dat het koud genoeg was voor een Elfstedentocht?

Enfin.
Door wat komt dat?
Dat heet: Klimaat.

Het klimaat is de gemiddelde weerstoestand over een periode van minimaal 30 jaar.
Het klimaat op aarde wordt grotendeels bepaald door de zon.
Nu zeggen mensen dat die zon steeds meer invloed krijgt, omdat de dampkring dunner wordt, door vervuiling.
En dat daardoor de aarde opwarmt.

Maar klimaatverandering is helemaal niet zo uniek, aangezien het klimaat, net als het weer, continu verandert. In het geologische verleden zijn er perioden geweest waarin het op land meest warm en vochtig was of juist erg heet en droog.
Ook zijn er perioden geweest waarin het op aarde veel kouder was dan nu, zoals tijdens de ijstijden.

Met andere woorden:
Er is ontzettend veel te lezen over klimaat
en klimaatverandering. De geleerden zijn het niet eens.