Waarom wordt al ongeveer 2 weken aangekondigd (weerbericht) dat het weer slecht (bewolkt met regen) zal zijn ?

vrijdag een flinke bui, zaterdag 1 bui/koud, zondag droog met een zonnetje, 30 april/Koninginnedag: stralende zon...
ik heb het over Rotterdam/Rijnmond

Toegevoegd na 7 minuten:
mijn probleem met het weerbericht is, dat het helemaal niet juist is, het weer is gemiddeld veel beter dan ze voorspellen ! ik heb het gevoel dat het erg negatief voorspeld wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is weersVERWACHTING, geen voorspelling! Verder was het al een week of meer geleden aangekondigd dat het vandaag mooi weer zou zijn. Precies goed dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heb ik dan gemist !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben postbode en check altijd weeronline voor mijn eigen woonplaats en die is prima hoor. Een ruime week vantevoren kijk ik wat het zo ongeveer gaat worden en dat wijkt natuurlijk wel wat af maar echt niet negatiever. Wel is het wat gemiddelder (dus meer richting 50% regen etc) maar dat komt ook omdat ZIJ middelen tussen verschillende weercomputers denk ik. Het wordt vaak wel in de dagen ervoor wat preciezer maar ik wist echt al een week geleden dat het vandaag prachtig weer zou zijn.

Het beste antwoord

Negatief? Vergeet niet dat April veel somberder en kouder is dan Maart.
Dat een aantal computervoorspellingen voor Mei ook heel somber zijn : veel regen , nachtvorst , veel wind uit Noordelijke richtingen (althans de eerste twee weken van Mei)
Sommige weervoorspellers extrapoleren de gegevens en voorspellen een lange hete Zomer
We zitten nu in een periode van het jaar dat we toch wel wat beter weer mogen verwachten ....en die goeie momenten zitten er tussen.... maar het weer is verschrikkelijk onstabiel . Volgende nacht hevig onweer (Bel) als na een hittegolf ??? Het hevige onweer zullen we krijgen ....alleen is dat warme weer een beetje ten Oosten van ons gebleven
Gemiddeld heeft Europa al een heel warme lente gehad ...maar ik denk niet dat ze in de UK , Noord Frankrijk , de Benelux , Noorwegen , Denemarken en het Westen van Duitsland er ook zo over denken.
Onstabiel weer en storingen zijn enorm moeilijk lang op voorhand yte voorspellen en computermodellen spreken elkaar heel veel tegen. Maar de tendenze zijn voor meer dan 4/5 correct.
Dat was vijfentwintig jaar geleden nogal wat anders. Toen zat de weerman er ongeveer 50% op (zo kon ik het ook)

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65239-Home.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt mensen voor alle antwoorden en reacties, ik zal voortaan beter op letten...;) !

Andere antwoorden (2)

Ja wat is daar nieuw aan niets het zijn gewoon de weervoorspellingen die doe ze elke dag en steeds voor twee weken.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
ja een min bedankt. maar weervoorspellen is koffie dik kijken als iemand werkelijk het weer kon voorspellen dat het ook werkelijk klopt. Onzin blijf even realist het is de natuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom onder die steen vandaan, ga naar wikipedia en lees wat over luchtstromen en weer satellieten.
Omdat de weercomputers dat voorspellen. Omdat het extrapolaties zijn worden ze onnauwkeuriger naarmate je ver verder vanaf zit. dus hoe dichter je bij het punt komt dat je wilt voorspellen hoe nauwkeuriger het wordt. En dat kan afwijken van een vorige voorspelling.