kan je een orkaan, door middel van tientallen vliegtuigen. besproeien met een stofje van boven af, zodat ie oplost..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee door de kracht van de orkaan kom je er echt niet boven dan heb je geen vliegtuig meer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou misschien kunnen met olie, waardoor er geen water meer kan verdampen uit de oceaan en de motor voor de orkaan stilvalt. Door het opnemen van warmte en water uit de warme oceaan wordt de lucht steeds lichter, stijgt hij na verloop van tijd op en daardoor verdiept de depressie waar de orkaan omheen draait, nog meer koude lucht wordt daardoor aangezogen, neemt water en warmte op et cetera. Als je de verdamping tegenhoudt met een olielaag dan zal dan denk ik voldoende zijn om de orkaan te stoppen. Het zou dus misschien kunnen door een aantal olietankers in de vermoedelijke baan van de orkaan leeg te pompen.
De vraag is echter of we dat willen. We weten ook niet op welke manier orkanen precies functioneren in het grote weer en ecosysteem en of het wel zo een goed idee is om ze te bestrijden, in plaats van gewoon maatregelen ter bescherming van have en goed te treffen en ontbossing en dergelijke tegen te gaan, zodat modderstromen uitblijven.