Omdat de omstandigheden waaronder zo'n sneeuwvlok gevormd wordt telkenmale net even anders zijn.
Dat resulteert dab in verschillende vormen sneeuwkristallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de "dingen" in de natuur hebben geen nut.Ze zijn gewoon zoals ze zijn.
11 jaar geleden
Het heeft geen nut. De sneeuwkristallen zijn allemaal verschillend omdat er heel veel mogelijkheden zijn waarop ze kunnen ontstaan.

Als ik 10 boeken heb die ik in de kast wil zetten kan ik de eerste op 10 plekken zetten, de tweede kan op op 9 verschillende plekken zetten, voor de derde zijn er dan nog 8 verschillende plekken over, etc. Uiteindelijk zijn er miljoenen manieren om de boeken neer te zetten. (3.628.800 komt er uit mijn snelle berekening)

Zo werkt dat ook bij sneeuwkristallen, er zijn zó veel mogelijkheden dat het onwaarschijnlijk is dat er 2x dezelfde voorkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders kan je ze niet uit elkaar houden, probeer maar eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)