Als er zuidenwind staat, komt hij dan uit het zuiden of gaat hij richting het zuiden?

Ik ben het even kwijt,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Zuidenwind komt uit het zuiden en gaat naar het noorden.

In nederland hebben we vaak westenwind, omdat ons weer vaak vanaf de zee komt, dus westenwind komt van zee (zo kun je het onthouden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Zuidewind is dat iets anders dan wind uit het zuiden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is dat hetzelfde maar dat was dus juist de vraag: Is zuidenwind nu wind uit het zuiden of naar het zuiden? En dan geef jij dus als antwoord dat wind uit het zuiden uit het zuiden komt.
ronron1212
11 jaar geleden
en dus niet naar het zuiden gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als de wind uit het noorden komt, komt die dan niet van over zee?
ronron1212
11 jaar geleden
waddenzee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, goed antwoord, ik was even door de war!

Andere antwoorden (2)

De Noordzee licht in het noorden, zal de zuidenwind toch wel uit het zuiden komen.

Toegevoegd na 15 uur:
Zal het voor de minnaars nog duidelijker proberen te omschrijven:

Als de Noordpool in het noorden ligt (dat is voor de gehele wereld zo) zal een zuidenwind automatisch uit het zuiden komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Nooit geweten dat de noordzee in het noorden lag dacht dat het het westen was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de oostzee zeker in het zuiden. Dat beetje water naast Nederland is maar een klein stukje van de gehele noordzee die te noorden van Nederland ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar het heet in Noorwegen toch OOK echt de Noordzee hoor theo (al zullen ze daar een Noorse vertaling voor hebben).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geeft de Noordzee licht ja?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Pelle, Noorwegen lig slechts een zeer klein stukje aan de Noordzee, de rest aan de Atlantische oceaan. Overigens worden zeeën en landen benaamd door de cartograaf of de ontdekker, wil het toeval dat de Noordzee zijn naam dankt aan een Nederlandse cartograaf die het gehele gebied als eerste in kaart bracht.
Als de wind uit het zuiden komt dan komt hij uit het zuiden dan gaat hij niet naar het zuiden toe.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VS heeft het niet over wind-uit-het-zuiden maar over zuidenwind.