Wanneer begint de lente (15-20 graden celcius) dit jaar ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meteorologische lente begint vandaag!
De kalender lente 21 maart Jouw temperaturen hadden ze voor deze week voorspeld (15 in limburg) maar dat is al weer van de baan.
Misschien volgende week of de week daarna...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lente begint NIET op 21 maart.... dat is pas weer over een jaar of 90. http://www.knmi.nl/cms/content/33020/waarom_de_lente_tegenwoordig_meestal_op_20_maart_begint

Het beste antwoord

Eind maart of begin april kunnen we meestal van de eerste mooie dagen genieten. De gemiddelde temperatuur ligt dan inderdaad nog laag, omdat het weer totaal niet stabiel is: er zit vaak één of twee mooie dagen tussen, en vervolgens is het weer vijf dagen grijs.

Een paar dagen uit het verleden:

22 maart 2011: 16 graden, 11 uur zon.
2 april 2011: 23 graden, 10 uur zon
25 maart 2010: 20 graden, 8 uur zon
7 april 2010: 20 graden, 8 uur zon
3 april 2009: 22 graden, 12 uur zon

Dit zijn wel ongeveer de eerste mooie dagen van desbetreffende jaren, volgens mijn maatstaven. We mogen, op basis van het weer in het verleden dus over ongeveer een maand strandweer verwachten (en dat is nog eens een fijn vooruitzicht!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mijn kalender....ongeveer 21 maart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KNMI zegt dat de gemiddelde temperatuur dan nog rond de 11 graden moet liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het over mijn kalender, niet over het knmi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je een verkeerde kalender... http://www.knmi.nl/cms/content/33516/seizoensdata
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt toch ongeveer. 20 maart, 21 maart. En Daniel, dat het nog 11 graden is heeft niets te maken met of het wel of geen lente is.
Als je wil weten wanneer het warmer wordt moet je de vraag anders stellen. Van mij dus een plus, ook vooral vanwege die ontzettend flauwe minnetjes
Ha, die Danielvraagt;

Het begin van de lente wordt niet afgemeten aan de bereikte temperatuur. Dat is maar goed ook, want dan zou je pas aan het eind van die dag weten of het lente is geworden of niet. Volgens de weerkundigen is vandaag, 1 maart dus, de eerste lentedag. Volgens de kalender is het op 21 maart pas zover en volgens de sterrenkundigen kan het exacte tijdstip nog een dag of twee eerder of later zijn ook, afhankelijk van de stand van de maan. Kies dus maar uit. Ik ga er zelf altijd vanuit dat Rokjesdag het echte begin van de lente inluidt.