In welke provincie valt gemiddeld per jaar de meeste neerslag?

Ik woon zelf in een kustprovincie en heb het idee dat het daar het vaakst regent. Maar ja, dat zal iemand in Drenthe ook wel vinden...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

In Zuid-Holland en in de Noordzee kust valt de meeste neerslag op jaarbasis;

Per jaar valt er gemiddeld 810 mm neerslag in Zuid-Holland, verdeeld over 152 regendagen. Dit zijn relatief weinig regendagen omdat het niet zozeer vaak regent in Zuid-Holland maar wel krachtig en veel. De meeste neerslag valt in de maanden december en januari met gemiddeld 17 regendagen per maand. De minste neerslag valt in de maanden mei tot en met augustus met gemiddeld 12 regendagen per maand.

Per jaar valt er zo?n 700 mm tot 850 mm neerslag langs de Noordzeekust. De minste regen kunt u verwachten in de maanden april, mei, juni en juli met gemiddeld 12 tot 14 regendagen per maand. De meeste regen valt in december tot en met februari met gemiddeld 16 tot 19 regendagen per maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Goeie bron, ook.